شرکت خانه خالق و نوآوری کیان (طراح کلی داخلی)

برنامه های پرورش کسب و کارهای فرهنگی وخالق در خانه خالق و نوآوری کیان با هدف ارائه خدمات تخصصی و عمومی در مراحل انتخاب شکل دهی، توسعه و شتابدهی به کسب و کارهای نوپا با همکاری شرکت ها و سازمان های بزرگ و معتبر کشور برگزار میشود.هدف اصلی خانه خالق و نوآوری کیان پرورش استارت اپ ها است؛از کشف یکنیاز ارائه یک ایده یا راه حل شروع میشود و به تجاری سازی ختم می شود.برای رسیدن به این هدف هر تیم کارآفرین در برنامههای پرورش کسب و کار کیان مراحل غربالگری و انتخاب شکل دهی و توسعه را سپری میکند.خانه خالق و نوآوری کیان به همراه بخش خصوصی و حمایت زیست بوم فناوری و نوآوری همت میتواند در کنار تیم ها و کسب و کارهای نوپا ای فرهنگی و تولیدی و خالقانه باشد و سرمایه های زیر را در اختیار آنها قرار بدهند.

اصل نوآوری بیان می دارد که هر استارت اپ به چهار نوع سرمایه نیاز دارد و ما درخانه خالق و نوآوری کیان هر چهار نوع سرمایه را در اختیار تیم ها قرار می دهیم.

  1. سرمایه بر پایه دانش
  2. سرمایه اجتماعی
  3. سرمایه اقتصادی
  4. سرمایه نمادین

سرمایه بر پایه دانش

خانه خلاق و نوآوری کیان حدود۰۵۲ساعت برنامه های آموزشی و مربیگری در سال را برای ایده پردازان و تیم های درخواست دهنده و تیم های فعال در نظر گرفته است که میتوان به این میزان ساعت آموزش برنامه های دوره های انتقال تجربه شرکت در نمایشگاه ها همایش ها و بازدید ها و شبکه سازی را اضافه کرد.درمسیر پر پیچ و خم کسب و کار علی الخصوص کارآفرینیفرهنگی؛ منتورهایی(mentor)از تیمهای مستقر در زیست بوم همت و همچنین افراد متخصص از شبکه های مالی و حقوقی در کنار شما قرار می گیرند که می توانند گروه شما را راهنمایی کنند.

سرمایه اجتماعی

ارتباط با سرمایهگذار ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و دیگر استارت آپ ها که در کشور قرار دارند شبکه سازی باعث میشود کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرد.

سرمایه اقتصادی

در این مرحله زیست بوم همت به عنوان سرمایه گذار اصلی خانه خالق و نوآوری کیان و به همراه دیگر سرمایهگذاران خارج از مجموعه در زمینه هایمورد نظر فعالیت های خانه خالق و نوآوری کیان به عنوان”سرمایه گذاری بذری”در شروع استارتاپ ها به عنوان سرمایه نقدی یا غیرنقدی در اختیار تیم ها قرار می دهند.

سرمایه نمادین

یکی از مهمترین سرمایه هایی که در اختیار شما قرار میگیرد سرمایه نمادین است قرارداد شما با خانه خالق و نوآوری کیان که زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد بسته می شود که می توانید در مذاکرات خود از برند و پشتوانه حقوقی خانه خالق و نوآوری کیان استفاده کنید.

خانه خلاق و نوآوری کیان زیر مجموعه زیست بوم فناوری و نوآوری همت و با دریافت مجوز رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محلی به مساحت ……………متر مربع در جنوب استان اصفهان شروع به کار کرده است.

خانه خلاق و نوآوری کیان چه کمکی به شما می تواند بکند؟

چگونه میتوانم مشغول به کار شوم؟ (این سوال برای همه پیش می آید!)

این موضوع امروز تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه های افراد شده است حتی کسانی که ایدهای دارند با روش های توسعه و گسترش آن آشنا نیستند گاهی اوقات لازم است شرایط مناسب مهارت آموزی و رشد فراهم گردد که عالوه بر آموزش مهارت مباحث عمومی و تخصصی شغل مورد نظر با واگذاری پروژههای مختلف توانایی شما را به چالش بکشد و در این مسیر یک مرحله حرفهای را نیز برای رشد همه جانبه و هر چه سریعتر کنارتان قرار دهند.مهم نیست که در کدام شهرزندگی می کنید و یا در کدام رشته تحصیل کرده اید.خانه خالق و نوآوری کیان زمینه توانمندسازی نیروی انسانی مناسب برای مهارت آموزی و کسب درآمد است خانه خالق و نوآوری کیان با ایجاد ارتباطات و تعامالت قوی برای اکوسیستم نوآوری اصفهان فضا را برای رشد و بالندگی و توسعه کسب و کارهای این استان فراهم می نماید.تجربیات کسب و کارهای بزرگ و افراد صاحب نظر را در اختیار کسب و کارهای نو قرار میدهد و تمامی الزامات برای حضور در مسیر کارآفرینی را ارائه میدهد.فراهم آوردن یک فضای مناسب و در خور برای حضور متخصصین و افراد حرفهای و اخالقی که از مهمترینعوامل شکل گیری خانه خالق و نوآوری کیان است. کارآفرینی فرایندیخالقانه و متعهداست که از فرصت های جدید استفاده می کند تا پاسخ بهتری برای نیاز جامعه داشته باشند رویکرد قالبااقتصادی به کارآفرینی سبب شده است جوانان بدون شناخت از خودو توانایی های مطلوب وارد فعالیت کارآفرینی شوند و بخشی از منابع محدود را به خود اختصاص دهند اما به دلیل عدم آمادگی روحی و روانی و نیز نداشتن مهارت کافی در مقابل مشکالت بسیاری را خیلی زود شکست را می پذیرند و با دل آزرده و خسته با احساس سرخوردگی عمر و سرمایه خود را هدر رفته تلقی می کنندودر مقابل سرمایهگذاران نیز با این برداشت مواجه میشوند که سرمایه های خود را در جای نادرستهزینهکردند و این پدیده در بلند مدت سبب افزایش آسیب های اجتماعی و فرار سرمایه می شوند

 

اهداف اجتماعی خانه خالق و نوآوری کیان

  • بسط دانش و نظریه پردازی در حوزه کارآفرینی
  • شبکه سازی از صاحب نظران حوزه فرهنگ و کارآفرینی
  • توانمند سازی فکری و فرهنگی نسل جوان برای تبدیل شدن به کارآفرین
  • توسعه زیرساختهای فرهنگی برای افزایش فعالیتهای فرهنگی
  • توسعه و تعمیق ارتباط بین نهادها و موسسات شرکت ها و افراد مرتبط با حوزه کارآفرینی
  •  ایجاد زمینه ارتقاء انگیزش و فعالیت های کارآفرینی.

حوزه های فعالیت 

  •  صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی
  •  تولید محتوای صوتی و تصویری
  • پی نمایی (کمیک استریپ)
  • علوم انسانی و فناری های نرم
  • بازی، اسباب بازی و سرگرمی
  • یادگیری الکترونیکی- آموزش
  • تبلیغات و بازاریابی
  • طراحی، معماری
  • نوآوری اجتماعی
  • انیمیشن و فیلم
  • بازی های ویدیویی و موبایل
  • کتاب، چاپ و نشر
  • هنرهای تجسمی و نمایشی
  • کسب و کارهای دیجیتال
  • طراحی تجهیزات توانبخشی
  • واقعیت افزوده، مجازی، ترکیبی
  • مد و پوشاک
  • ورزش و تندرستی

شرکت خلاق چیست؟

شرکت هایی که جوهره رشد آنها خلاقیت و نوآوری برای ارائه محصولات و خدمات جدید و مدل های نوین کسب و کار در سطح بازار هدف می باشد و رشد و توسعه محصولات و خدمات ایشان بر خلاف شرکت های دانش بنیان محصولاتی مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست .

گسترش نفوذ فرهنگی و تقویت جایگاه کشور در عرصه های بین المللی حراست از هویت ملی و متمایز سازی فرهنگ ملی در برابر فرهنگ های بیگانه و فرآیند جهانی سازی توسعه اجتماعی و احیا و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بهره مندی از فناوری های اجتماعی در راستای رفع معضلات کشور و ارتقای کیفیت حکمرانی افزایش سطح دسترسی عموم شهروندان به خدمات و محصولات فرهنگی بومی توسعه اقتصاد مقاومتی از طریق کمک به گذار از اقتصاد منبع پایه تک محصولی به اقتصاد خلاق و دانش بنیان و همچنین فرهنگ زایی مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی و توسعه فرهنگی انقلاب اسلامی از آثار توسعه فناوری های فرهنگی و نرم است .

صنایع فرهنگی

صنایع فرهنگی که بعضاً با عنوان صنایع خلاق نیز شناخته می شوند گونه ای از صنعت هستند که به خلق ایده تولید و توزیع محصولات و خدماتی می پردازند که ماهیت فرهنگی دارد این صنایع عمدتاً با قابلیت دانش بنیانی و مبتنی بر خلاقیت مهارت نوآوری و فناوری هستند و نوعا از طریق حق نشر و مالکیت معنوی مورد حمایت قرار میگیرند .

فناوری های فرهنگی

مجموعه ای از روش ها ابزارها و فرایندهای تبدیل دانش و منابع فرهنگی به کالاها و خدمات فرهنگی می باشد که ایجاد کننده و یا منتقل کننده ارزش های فرهنگی مورد نظر فناوران حوزه فرهنگی می باشد .

فناوری های نرم

مجموعه ای از هنجارها رویه ها مقررات نهادها و سامانه های دانشی را در بر می گیرد که رفتار انسان و نیازهای روحی روانی فرهنگی و اجتماعی او را هدف قرار داده و موجبات کارایی و اثربخشی مطلوبتر فناوری های سخت را فراهم می سازد ویژگی بارز فناوری نرم آن است که به جای بهره گیری از مواد اولیه طبیعی و معدنی از برونداد های فکری و خلاقیت انسان که ماهیت نوآورانه فرهنگی و هنری دارد استفاده می کند .

فناوری های اجتماعی

فناوری نرمی است که تعامل بین افراد را تسهیل ، فضا ابزار و امکانات را برای بهره مندی از رایانش اجتماعی یا به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات در موضوعات مختلف فراهم آورد یا از طریق طراحی و به کارگیری ساز و کارها روی های کارآمد و سامانه های فناوران مشکلات اجتماعی را حل کند.

نوآوری اجتماعی

راه حل های نو از(جنس محصول خدمت مفهوم و مدل فرایند) با هدف پاسخگویی به یک نیاز عمومی یا حل یک مسئله اجتماعی که اثربخش تر، کاراتر، عادلانه تر و یا پایدارتر از راه حل های کنونی باشد و ارزش هایی را برای کل اجتماع خلق کند همچنین در گستره ملی معمولاً شامل روش هایی برای سازماندهی و توانمندسازی جامعه جهت اقدام جمعی در جهت حل مسائل است .

نظام نوآوری صنایع و محصولات فرهنگی

شبکه های است از نهادها شامل کنشگران، سازمانها، فرایندها، راهکارها و همچنین رفتار ها و روابط بین آنان که در تبدیل معرفت و گنجینه معانی، باورها و ارزشهای اسلامی ایران انقلابی از عرصه نظر به عرصه عمل به واسطه جذب و تولید انتشار و به کارگیری ایده و دانش در تولید نمادها محصولات ابزارها و روش های جدید یا بسیار بهتر شده موثر بر فرهنگ
احساسات خواسته های زیبایی شناسی و تقاضای فکری جامعه نقش آفرینی می نمایند این نظام به موازات تاثیر گذاری فرهنگی و اجتماعی مزیت های اقتصادی چشمگیری را نیز به دنبال دارد .

محصولات فرهنگی بومی

عبارت است از محصولات منطبق با ویژگی های فرهنگی اسلامی، ایرانی و انقلابی حوزه فناوری های فرهنگی و نرم شامل تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی شرکت های تولیدی و خدماتی به ویژه شرکت های دانش بنیان شرکت های خلاق، استادان حوزه و دانشگاه و مراکز پژوهشی فرهنگی و فناوری هنرمندان متخصصان و پژوهشگران و دانشجویانی که در زمینه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم به فعالیت می پردازند.

 

مراحل ویژگی های هر ایده

 

مرحله صفر
  • فراخوان عمومی یا مراجعه ایده پرداز
  • غربالگری
  • امکان سنجی طرح
مرحله یک
  • توسعه و پژوهش
  • ارائه پروپوزال
  • رفع نواقص و تکمیل طرح
مرحله دوم
  • نمونه سازی یا اجرای پایلوت
  • بررسی اولیه توسط کارشناس
  • نظر منتور
مرحله سوم
  • تدوین طرح کسب و کار
  • تحقیقات بازار
  • توجیه اقتصادی
مرحله چهارم
  • سرمایه گذاری بذری
  • جذب سرمایه اولیه
مرحله پنجم
  • توسعه اجرایی
  • تکمیل محصول برای عرضه و شناسایی مخاطب
  • ثبت شرکت و سرمایه گذاری کلان
مرحله ششم
  • تدوین طرح دوم کسب و کار
  • تدوین طرح دوم تحقیقات بازار
  • عرضه به بازار هدف

(تبصره بند ((ب)) از ماده ششم قانون / جهش تولید دانش بنیان)

واحد های خلاق، اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی هستند که در حوزه صنایع فرهنگی و فرم و
نوآوری های اجتماعی فعالیت دارد و از مهارت های انسانی، نوآوری و فناوری جدید برخوردار هستند
و نسبت به ارائه محصولات کالا یا خدمات نوآورانه و فناورانه و یا بهره برداری از الگوهای
جدید کسب و کار اقدام می نمایند

موارد حمایتی از ایده ها

در این بخش با توجه به کلی بودن هر ایده یا زمینه مورد نظر خانه خلاق و نوآوری کیان برخی از حمایت ها را برای پیشبرد راهبردی ایده به کارآفرینی در این بخش معرفی می کند . در بخش های زیر با توجه به نظرات اولیه کارشناسان مستقر در زیست بوم همت و خانه خلاق و نوآوری کیان حمایت های پیشنهادی ارائه می گردد. لذا این نکته را در نظر داشته باشید نقش خانه خلاق و نوآوری کیان به عنوان تسهیل گر می باشد و می تواند در آینده با جذب نظر دیگر کارشناسان این موارد حمایتی را تغییر داد

خدماتی چون 

  • ارائه مکان تمرین
  • تسهیل گری در ارتباط با سایر اساتید این حوزه 
  •  تبلیغات و سرمایه گذاری
  • معرفی طرح به امور فرهنگی و تشکلات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تمامی این خدمات با بررسی طرح های ارائه شده به خانه خلاق و نوآوری پس از بررسی وطرح امکان سنجی برای ثبت قرارداد همکاری امکان پذیر است.


آموزش و یادگیری و استعدادیابی

خدماتی همچون 

  • محل مناسب جهت انجام پروژه
  • ارتباط دانشگاه
  • ارتباط با آموزش و پرورش
  • ارتباط با سایر نهادها
  • برگزاری کارگاه ها و همایش ها
  • مالکیت معنوی ایده و طرح

بازی، اسباب بازی و سرگرمی


خدماتی همچون 

  • طراحی ایده یک بازی
  • سرمایه گذاری اجرای ایده
  • برگزاری مسابقات شهرستان، استان، کشوری
  • طراحی برنامه بازاریابی برای محصول

رسانه های صوتی و تصویری


خدماتی همچون 

  • ارائه کلیه لوازم و تجهیزات لازم
  • یک استودیو تخصصی فیلم برداری
  • سرمایه گذاری در تولید کتاب صوتی
  • سرمایه گذاری در پروژه های فیلم های مستند
  • سرمایه گذاری در رسانه خبری ویژه
  • برگزاری دوره های آموزشی

صنایع دستی گردشگری و میراث فرهنگی

خدماتی همچون 

  • برگزاری نمایشگاه های شهرستانی، استانی، کشوری
  • اطلاع رسانی نمایشگاه دیگر شهرها
  • کمک هزینه شرکت نمایشگاه های دیگر شهرستان ها
  • سرمایه گذاری در تولید و گسترش صنایع دستی
  • تامین کارگاه و تجهیزات
  • ایجاد یک فروشگاه دائمی

طراحی معماری ساختمان


خدماتی همچون 

  • ………
  • ………
  • ………


کتاب تولید محتوا چاپ و نشر


خدماتی همچون 

  • طرح های ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان
  • تشکیل شبکه مروجین کتابخوانی
  • برگزاری همایش ها و کارگاه ها
  • کمک به توسعه و گسترش صنعت نشر و چاپ
  • ایجاد کتابفروشی های تخصصی
  • تجهیز و تکمیل کتابخانه های تخصصی
  • ساخت و تجهیز کتابخانه های روستایی
  • کمک به تسهیل گران و مروجین در روستا

گیاهان دارویی و طب سنتی


خدماتی همچون

  • ………
  • ………
  • ………

جذب سرمایه و سرمایه گذار ریسک پذیر


خدماتی همچون 

  • ……….
  • ……….
  • ………

مد و پوشش


خدماتی همچون 

  • ………
  • ………
  • ………

هنرهای نمایشی و تجسمی


خدماتی همچون

  • همکاری با موسسات فرهنگی در زمینه تولید آثار فاخر
  • جذب و توسعه رشته های فرهنگی و هنری
  • تبلیغات
  • سرمایه گذاری در پروژه های هنرهای نمایشی

نوآوری اجتماعی


خدماتی چون

  • ………
  • ………
  • ………

 صنایع غذایی و نوشیدنی


خدماتی چون 

  • ………
  • ………
  • ………

ورزش و تندرستی و نشاط عمومی


خدماتی چون

  • ………
  • ………
  • ………

مراحل قبول ایده توسط خانه خلاق و نوآوری کیان

  • مراحل پذیرش اولیه
  • مراحل جذب ایده

شرایط پذیرش اولیه برای هر ایده خلاق

  • حداقل یک نفر و حداکثر ۰ نفر ایده پرداز برای معرفی طرح حضور داشته باشند .
  • 1 نفر تا 3 نفر، هم فکر توسط ایده پرداز معرفی گردد.
  • ارائه گزارش بررسی میدانی و عملیاتی از طرح یا ایده توسط ایده پرداز
  • ارائه گزارش تخصصی از چشم انداز طرح
  • ارائه گزارش تخصصی از برآورد مالی اولیه
  • داشتن مرام نامه تیمی بین اعضای تیم .

مرحله جذب ایده ارائه

  • ارائه دفاعیه از ایده یا طرح توسط گروه .
  • ارائه گزارش بررسی میدانی توسط تیم.
  • برآورد های مالی اولیه سرمایه مورد نیاز راه اندازی و توانایی مشارکت تیم ایده پرداز، شناسایی میزان تقاضای بازار یا مخاطب، نیاز مالی تیم ایده پرداز به ادامه راه و درخواست های تیم از خانه خلاق و نوآوری کیان.
  • تکمیل فرم یا نقشه راه (دریافت از طریق سایت).
  • بررسی توسط گروه خانه خلاق و نوآوری کیان و زیست بوم فناوری و نوآوری همت.
  • برآورد اعتبارات مالی توسط خانه خلاق.
  • تولید نمونه اولیه (در صورت داشتن محصول).
  • سرمایه گذاری بذری توسط سرمایه گذار.
  • تنظیم قرارداد اولیه تا 3 سال به عنوان تیم خلاق.
  • معرفی به عنوان شرکت خلاق .

 

 

 

 

مراحل همکاری خانه خلاق و نوآوری کیان در تیم های خلاق

در ابتدای همکاری خانه خلاق کیان با تیم های مستقر شده در این مرکز که بعد از سرمایه گذاری بذری و ارائه نمونه کار انجام میشود. خانه خلاق و نوآوری کیان بر اساس انجام مذاکرات و توافقات با تیم خلاق مراحل زیر را برای همکاری با تیم ها انجام می دهد.

  1. انعقاد قرارداد تا 3 ساله بر اساس میزان ارزش گذاری ایده یا طرح توسط شرکت ……… صورت
    می پذیرد و قرارداد همکاری تنظیم می گردد .
  2. به میزان ارزش گذاری انجام شده از 3 درصد تا 4۲ درصد پروژه می تواند به خانه خلاق تعلقدارایی نامشهود خانه خلاق در پروژه می تواند به صورت: خدمات کارگزاری پروژه، حل و فصل صورت حساب های حسابرسی و حقوقی آموزش و توسعه نیروی کار، تعاملات اداری، نهادی و ستادی باشد . بگیرد که این میزان به صورت دارایی مشهود و غیرمشهود در قرارداد ذکر میشود.
  3. مراحل معرفی طرح به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر عهده خانه خلاق و نوآوری کیان می باشد .
  4. دارایی مشهود که بر اساس توافق انجام شده می تواند به عنوان سرمایه گذاری، ارائه مکان اداری و آزمایشگاهی ارائه تجهیزات اعتبارات و تسهیلات مالی تخصیص نیروی کار باشد .
  5. خانه خلاق و نوآوری کیان یک نماینده تیم خلاق دارد که در آینده در صورت ثبت شرکت به عنوان شرکت خلاقی نماینده به صورت قانونی معرفی می گردد .
  6. نماینده معرفی شده از طرف خانه خلاق و نوآوری حق هیچگونه اظهار نظر تخصصی در زمینه
    مورد فعالیت تیم را ندارد و فقط حامی وظایف محوله خانه خلاق میباشد .
  7. دارایی نامشهود خانه خلاق در پروژه می تواند به صورت: خدمات کارگزاری پروژه، حل و فصل صورت حساب های حسابرسی و حقوقی آموزش و توسعهنیروی کار، تعاملات اداری، نهادی و ستادی باشد .